Wat willen we? Meer sales! Wanneer willen we dat? Nu!

Meer sales bereik je door in te zetten op klantervaring en marketing. Hoe? Er zijn een aantal valkuilen die je conversieratio op je webshop naar beneden kunnen trekken. Houd rekening met volgende punten en zie je verkoopcijfers de hoogte in schieten. Klaar voor?  Let’s do this!

Wat willen we Meer sales! Wanneer willen we dat Nu!
© Pixabay.com

Vlotte navigatie en een professionele aanpak

Wil je de boel professioneel aanpakken, dan is een Magento webshop een goede keuze. Er hangt wel een prijskaartje aan vast, dat moet gezegd, maar je krijgt ook wel echt iets voor terug: een ontzettend gebruiksvriendelijke webshop, veel vrijheid qua design en eindeloos veel handige features. Veel betaalproviders bieden bovendien een gratis payment plugin voor Magento. Super handig voor een vlotte betaalservice met als resultaat een klanttevredenheid waar je trots op kan zijn.

Zorg voor gemakkelijke betalingsmogelijkheden 

Als bezoekers binnen je webshop al zo ver zijn geraakt dat ze hun aankoop ook effectief willen afrekenen, dan ben je nog maar 1 stap verwijderd van een succesvolle verkoop (afterservice niet meegerekend). Als de betaling vlot gaat, dan zijn mensen tevreden. Duurt de betaling te lang of biedt je niet de gewenste betalingsplatformen aan die je klant gewend is? Dan heb je grote kans dat die het venster sluit en op zoek gaat naar een andere leverancier van producten of diensten gelijkaardig aan die van jou. Klant verloren dus. Doe daarom onderzoek naar welke betaalmogelijkheden het populairst zijn in het land waar je wil verkopen. In België voorzie je best de betaalknoppen van de populairste bank apps zoals bijvoorbeeld ING Home Pay, een grote speler op de online betaalmarkt in ons land.

Wat willen we Meer sales! Wanneer willen we dat Nu
© Pixabay.com

Voor wat hoort wat

Hou op met te veel data te willen vergaren van je klanten. Data is belangrijk, dat weten we allemaal. Daarom wil je natuurlijk dat bezoekers een account aanmaken op je webshop. Maar  je klanten zijn zich steeds meer bewust van hun privacy en het gebruik van hun gegevens voor marketingdoeleinden. Wil je je klanten niet afschrikken bij een aankoop, ga ze dan niet nét voor de check out verplichten een account aan te maken. Voor gegevens mag heus wel iets in de plaats komen: voor niets gaat de zon op. Denk aan een korting of een incentive, een kleine attentie zodat het hen ook iets oplevert. Hetzelfde geldt voor een review, hang hier iets aan vast, je zal zien dat mensen veel meer geneigd zijn een leuke review te schrijven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.