5 Tips om de perfecte babyborrel te organiseren

Wanneer je baby’tje is geboren zal je merken dat iedereen graag langs wilt komen om hem of haar te bewonderen. Nu kan het zijn dat je daar net na je bevalling niet zo veel zin in hebt en je graag liever tijd doorbrengt met enkel je gezinnetje. Wat je dan kunt doen is een babyborrel organiseren. Een babyborrel organiseer je 4-8 weken nadat je baby is geboren. Zo nodig je iedereen in één keer uit wat niet alleen handig is maar ook enorm gezellig.

5 Tips om de perfecte babyborrel te organiseren
© Pixabay.com

Ben je nog op zoek naar manieren om je babyborrel op een goede manier te organiseren, lees dan snel verder.

1. Maak de gastenlijst en verstuur de uitnodigingen
De gastenlijst opmaken is een leuke taak. Je kunt zo zelf beslissen wie je wilt uitnodigen en wie niet. Doe je de babyborrel enkel voor familie en vrienden of nodig je ook je collega’s uit. Stel je lijst samen en verstuur uitnodigingen. Je kunt je eigen uitnodigingen maken maar je kunt er ook voor kiezen om deze online te ontwerpen en te laten drukken. Er zijn verschillende websites waar je voor een fijne prijs je uitnodigingen kunt (laten) ontwerpen en laten versturen.

2. Decoratie en thema
Een thema aan je babyborrel koppelen is leuk. Zo kun je het thema namelijk in alles doortrekken. Voorbeeld: Als je een meisje hebt gekregen en je kiest voor het thema roze en lila kun je dit ook terug laten komen in de decoratie. Je kunt kiezen voor een roze tafelkleed, lila bekertjes, roze en lila ballonnen en een matching roze kleedje voor jou en je baby. Ook kun je ervoor kiezen om de uitnodigingen in de zelfde kleurtinten te versturen en je gasten te verzoeken om in deze kleurtinten naar de babyborrel te komen.\

3. Food, food en food
Lekker eten hoort op elk feestje thuis, zo ook op de babyborrel. Het handigste is om zelf een buffet aan te bieden. Zo kan elke gast zelf bepalen wat hij wil eten en hoef je ook niet per bordje rekening te houden met allergieën en eetwensen. Zet alles op tafel neer en plaats bij elk gerecht een klein kaartje met wat voor gerecht het is en wat er allemaal in zit. Zet de bordjes en het bestek klaar zodat elke gast zichzelf kan bedienen. Heb je geen zin om zelf te koken kun je ook gebruik maken van een cateringdienst. Ook kun je er voor kiezen om een ‘potluck’ te organiseren. Bij een potluck brengt elke gast iets lekkers mee, zo ontstaat er ook een groot buffet met veel lekkers.

Babyborrel
© Pixabay.com

4. Entertainment
Naast feestelijke decoratie is het hebben van entertainment ook altijd een goed idee. Het creëert een leuke feestelijke sfeer. Je kunt kiezen voor livemuziek of een dj. Komen er veel jonge kinderen mee naar de babyborrel kun je ook een clown of een goochelaar inhuren die een show komt opvoeren.

5. Fotograaf is een must
Door het inhuren van een fotograaf zal je blijvende herinneringen hebben aan je babyborrel. Tijdens je babyborrel wil je zelf natuurlijk genieten en niet continu met je camera rondrennen. Huur een fotograaf in die alle mooie momenten kan vastleggen. Niet alleen de geposeerde momenten maar ook de spontane momenten. Dat zijn meestal de mooiste beelden. Een fotograaf inhuren hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Tegenwoordig kent bijna iedereen wel iemand in zijn vrienden- of familiekring die goed met een camera kan omgaan. Vraag eens rond binnen je eigen kringen en je zult zien dat dat ene nichtje van je collega maar al te bereid is om jou hierin te helpen. De gemaakte foto’s kun je na afloop ook gebruiken wanneer je bedankkaartjes stuurt naar je gasten.

Volg deze tips en je zult een top babyborrel beleven. Een babyborrel waar je nog jaren lang met veel plezier op zult terugkijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *