Online of offline adverteren?

Het verschil tussen online en offline adverteren is natuurlijk duidelijk, online adverteren gaat via het internet en offline adverteren is daadwerkelijk fysiek tastbaar. Is het een nou beter dan het ander? Nee, het is eigenlijk allebei van belang en heeft verschillende voor- en nadelen. Een combinatie ervan is wat het beste werkt. Door on- en offline adverteren te combineren spreek je verschillende doelgroepen aan die je eigenlijk allemaal wilt bereiken. Door zo veel mogelijk doelgroepen te bereiken, spreek je zo veel mogelijk mensen aan, wat er weer voor zorgt dat de kans groter is dat een van die mensen bij jou gaat kopen. Een voorbeeld van een online advertentie is een banner op een andere website kopen. Een voorbeeld van effectieve offline advertenties zijn baniervlaggen. Meer voorbeelden worden hieronder toegelicht. 

Online of offline adverteren
© Pixabay.com

Is offline adverteren uit de mode?

Nee, offline adverteren begint juist weer een hype te worden. In de zware tijden voor bedrijven in de corona periode, waarin natuurlijk alles dicht moest, is er een vraag gecreëerd naar fysiek tastbare advertenties. Het feit dat een jaar lang alles online moest, heeft ervoor gezorgd dat men ook wel weer wat anders wil en eigenlijk terug wil naar hoe het was. Men is zich gaan realiseren dat het zorgeloos naar de winkel gaan, veel betekende. Precies hierom is men gaan verlangen naar fysieke reclame uitingen en begint dit weer populairder te worden.

Is online adverteren afgeschreven? 

Nee, zeker niet. Online adverteren blijft een manier van adverteren die altijd zal blijven bestaan en alleen maar groter zal worden. De huidige piek in offline adverteren zal uiteindelijk weer terugkeren naar het normaal, waar het voor de corona periode ook op lag.

Online of offline advertere
© Pixabay.com

Wat gebruik ik als ik wil adverteren?

Bij online advertenties kan je denken aan pop-ups, on-site advertenties of content op verschillende sites. Online advertenties zullen alleen maar blijven groeien en steeds meer bedrijven zullen gebruik maken van online advertenties. Zelfs de kleinste bedrijven beginnen tegenwoordig met online adverteren, omdat het de eenvoudigste manier van adverteren is. Het kost relatief weinig inspanning en geld om online te adverteren. Bij offline advertenties kun je aan veel verschillende producten denken, bijvoorbeeld aan raamstickers, abri’s of stoepborden. Raamstickers maken is ideaal om de naam of het logo van jouw bedrijf zeer groot op het raam te laten zien. Iedereen kent de abri’s die je op straat tegenkomt wel, een goede manier om eenvoudig veel mensen te bereiken. Stoepborden worden over het algemeen door winkels gebruikt om iedereen die voorbij loopt te laten zien dat jouw winkel op die plek zit.

Veel manieren dus om met jouw potentiële klanten te communiceren, zowel online als offline. Richt je niet volledig op één van de twee, maar probeer een combinatie van beide in te zetten. Een evenwichtige balans zal voor veel meer klanten zorgen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.