Daarom moet je eens tegen een boksbal slaan

Op elkaar rammen lijkt op het eerste zicht niet de leukste sport, maar er zijn heel wat redenen om je bokshandschoenen toch eens aan te trekken. Zorg voor de goede boksschoenen en bokshandschoenen voor vrouwen en je bent klaar voor die boksbal.

Daarom moet je eens tegen een boksbal slaan
© Pixabay.com

Full body work-out

Boksen is een cardio- en krachttraining tegelijkertijd. Daarom is deze sport goed voor je hele lichaam. Regelmatig tegen een boksbal slaan zorgt ervoor dat je sterker wordt en het verbetert bovendien je cardiorespiratoire gezondheid. Daarenboven is het dé perfecte sport om je reactievermogen, behendigheid, evenwicht en coördinatie te optimaliseren.

Sla die calorieën ervan af!

Bij boksen wissel je periodes van heel intensief sporten af met actieve rustperiodes. Het is dus tegelijkertijd een aerobe en anaerobe training. Als je work-out intenser wordt, zal je lichaam meer energie nodig hebben. Op een bepaald moment kan je aerobe metabolisme niet voldoende energie meer voorzien. Dan wordt het boksen een anaerobe training en begin je dus met spiermassa opbouwen. Boksen zorgt voor een calorieverbranding tot 13 calorieën per minuut. Het is dus minstens even intensief als andere cardioactiviteiten, zoals lopen en fietsen.

Je langverwachte sixpack komt eraan!

Je wilt al zo lang een sixpack, maar het lukt maar niet. Sla dan wat vaker op een boksbal in plaats van je dagen door te brengen met saaie sit-ups. Boksen is de ideale sport om heuse buikspieren te kweken. Je moet namelijk de hele tijd je heupen roteren om krachtige slagen te kunnen geven. Omdat de calorieverbranding door te boksen groter is dan door op de grond de typische saaie oefeningen te doen, zullen je blokjes ook sneller verschijnen.

Sla je stress weg!

De juiste bokshandschoenen kopen en eens goed op een boksbal slaan is de perfecte manier om na een stressvolle dag je eens goed af te reageren zonder vazen stuk te maken. Daarbovenop maakt je lichaam bij deze sport ook heel wat endorfines aan. Hierdoor zal je humeur al snel weer op en top zijn.

Boksen
© Pixabay.com

Wees scherp

Beter presteren tijdens work-outs? Zorg dan voor een goede coördinatie. En laat boksen nu de sport zijn die je coördinatie op scherp stelt. Boksen zorgt er namelijk voor dat de verbinding tussen het lichaam en de hersenen versterkt, waardoor je je meer bewust wordt van je lichaam. Tijdens je bokssessie is hand-oogcoördinatie essentieel, terwijl veel andere sporten niet aan je coördinatie werken.

Train je bovenlichaam

Cardiotraining is bijna altijd gericht op het onderlichaam. Bij boksen daarentegen is net vooral het bovenlichaam voortdurend in beweging. Als je lopen of fietsen beu bent, wissel deze sporten dan eens af met boksen en gun je onderlichaam even rust.

Een bokser verveelt zich nooit

De typische work-outoefeningen dag in, dag uit doen kan al snel saai worden, maar boksen zal je niet teleurstellen. In deze discipline kan je namelijk altijd iets nieuws leren.

Stap uit je comfortzone

Boksen is een heuse uitdaging en zorgt er zonder twijfel voor dat je uit je comfortzone moet stappen, maar dan wel op een veilige manier. Je lichaam beweegt op een heel hoog tempo, maar het blijft natuurlijk.

Boksen is dé sport om jezelf elke dag een stukje verder te duwen en je grenzen te verleggen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.